Nga Josh Rogin/ Presidenti Biden po kërkon për një strategji të re për Korenë e Veriut – por ora po kalon. Ndërsa administrata e re në Uashington gjen hapat e saj, durimi në Pyongyang dhe Seul është i dobët. Ekipi i Biden duhet të kuptojë se një përsëritje e qëndrimit të pritjes dhe vështrimit të Presidentit Barack Obama nuk do të funksionojë – dhe as një përsëritje e skemave d ramatike, të drejtuara nga Presidenti Donald Trump. Biden duhet të shmangë durimin strategjik dhe të angazhohet përsëri në mënyrë diplomatike, por këtë herë me qëllime realiste. Para largimit nga detyra, Obama i tha Trump se Koreja e Veriut ishte çështja më u rgjente e sigurisë kombëtare. Trump dëgjoi në të vërtetë, duke vazhduar me fillimin e diplomacisë së nivelit më të lartë midis Uashingtonit dhe Pyongyang në histori – e cila d ështoi për një larmi arsyesh. Pastaj, pandemia e koronavirusit ngriu çështjen në vend. Tani, ndërsa ngrirja fillon të shkrijë, zyrtarët e sigurisë kombëtare të Obamës janë përsëri në pushtet. Por ata trashëgojnë një p roblem të Koresë së Veriut më të vështirë sesa kur e panë për herë të fundit.

Një zyrtar i lartë i administratës tha se “Programet e r aketave b alistike dhe a rmëve b ërthamore të Koresë së Veriut u rritën gjatë katër viteve të fundit. R egjimi dhe arsenali i tij u bënë një k ërcënim edhe më i madh”. Rishikimi aktual i politikave i administratës për Korenë e Veriut mund të shtrihet lehtë deri në verë. Sipas zyrtarit, nuk ka pasur asnjë kontakt zyrtar midis administratës së Biden dhe r egjimit të Kim Jong Un, dhe pak komunikim thelbësor mbi çështjen me Pekinin. Ai shtoi se “Në një moment, do të duhet të angazhojmë kinezët për këtë, por tani jemi të përqendruar në aleatët dhe partnerët”. Vëzhguesit e Koresë së Veriut në të dy anët e Paqësorit po pyesin se kush do të marrë punën e përfaqësuesit special për politikën e Koresë së Veriut, e cila është e lirë. Sung Kim, shefi i përkohshëm i zyrës së Azisë të Departamentit të Shtetit, udhëhoqi një takim trepalësh me diplomatët e lartë japonezë dhe Korenë e Jugut javën e kaluar. Kim mund të zgjidhej për postin special përfaqësues, të cilin ai e kishte mbajtur më parë, ose mund të zgjidhej për të drejtuar zyrën përgjithmonë, ose të dyja, transmeton lexo.com.al.

Zëvendës Sekretari i Shtetit e nominuar Wendy Sherman shërbeu më parë si zyrtari më i lartë i Koresë së Veriut të Departamentit të Shtetit. Nëse konfirmohet, ajo mund të veshë të dy kapelet, siç bëri Zëvendës Sekretari i Shtetit Steve Biegun në fund të administratës Trump. Departamenti i Shtetit planifikon gjithashtu, sipas zyrtarit, të plotësojë postin e të dërguarit të Koresë së Veriut për të drejtat e njeriut, i cili u hodh poshtë gjatë administratës Trump. Sapo të gjithë të gjejnë vendet e tyre, ata do të kenë nevojë për një politikë për t’u zbatuar. Programi 38 North i Stimson Center ka lëshuar një raport të grupit të punës duke rekomanduar që Biden të angazhohet në diplomaci aktive me Pyongyang për të arritur fitime të vogla që zbusin k ërcënimin e sigurisë. Duke argumentuar se qëllimi i d enuklearizimit të plotë është “i paarritshëm”, grupi thonë se Uashingtoni duhet të jetë i përgatitur të ofrojë koncesione reciproke për përparimin në rritje, duke përfshirë lehtësimin e s anksioneve të k ufizuara si një n xitje e k ushtëzuar dhe e kthyeshme.

Nëse skuadra e Biden nuk bën lëvizjen e parë, rr ezikon të a kuzohet për kthimin në modelin e “durimit strategjik” të Obamës, duke pritur që Kim Jong Un të vijë duke u z varritur. Por rekordi tregon se Koreja e Veriut ka më shumë të ngjarë të p ërplaset sesa të s htrëngohet, dhe një heshtje e gjatë nga Uashingtoni mund të prishet nga b umi i f ortë nga një provë e re b ërthamore. Kjo do të niste një cikël të njohur s hkallëzues që mund të bënte progresin e vërtetë të paarritshëm. Jungsup Kim, studiues i lartë në Institutin Sejong tha se “Vetëm strategjia e p resionit nuk është e mjaftueshme dhe nuk mund ta zgjidhë p roblemin. Ne nuk jemi në gjendje ta i njorojmë Korenë e Veriut, edhe nëse nuk mund të besohet. Çdo ditë, aftësia b ërthamore e Koresë së Veriut po përparon”, transmeton lexo.com.al.

Lojtari kyç është Kina. Pekini nuk ka të ngjarë të ndihmojë Shtetet e Bashkuara të rrisin p resionin mbi Korenë e Veriut, siç bëri në vitin 2017. Lidhja e diplomacisë së Koresë së Veriut me marrëdhëniet SHBA-Kinë nuk funksionoi në administratën Trump, dhe marrëdhëniet SHBA-Kinë nuk ka të ngjarë të bëhen me mire se shpejti. Ka p resion kohor që vjen edhe nga Seuli. Presidentit të Koresë së Jugut Moon Jae-in po i afron fundi i mandatit të tij dhe paqja e Koresë së Veriut është trashëgimia e tij e supozuar. U rgjenca politike e Moon është në k onflikt të drejtpërdrejtë me procesin diskutues të Biden. Jihwan Hwang, profesor në Universitetin e Seulit tha se “Presidenti Moon dëshiron që administrata e Biden të kujtohet se durimi strategjik nuk është më i mundur”.

Ekipi i Biden nuk ka nevojë të b raktisë të gjithë punën e Trump. Deklarata e vitit 2018 që Trump dhe Kim Jong Un nënshkruan në Samitin e tyre në Singapor mund të shpëtohet si një kornizë për diskutime të reja, argumenton raporti 38 North. Angazhimi personal i Kim në procesin diplomatik është pozitiv. Ai duket i përmbajtur për momentin dhe madje po pranon publikisht situatën e r ëndë ekonomike të vendit të tij, duke treguar se ai është i motivuar për të përmirësuar jetën e njerëzve të tij. Ekipi i Biden nuk duhet të heqë dorë nga d enuklearizimi i Koresë së Veriut ose n dalimi i m izorive atje, por ndërkohë duhet të bëjë gjithçka që është e mundur për të mbajtur k ërcënimin ndaj amerikanëve dhe aleatëve që të mos rritet edhe më k eq. Kjo do të thotë të angazhohesh për një diplomaci politike të ndjeshme, të v ështirë, me rr ezik të lartë, me shpërblim të ulët, për të zvogëluar rr ezikun për të gjithë – sa më shpejt, aq më mirë./TheWashingtonPost/Lexo.com.al/e.c.